Στον υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Μαυραγάνη περνούν μια σειρά αρμοδιότητες τις οποίες είχε μέχρι σήμερα ο Γκίκας Χαρδούβελης, με απόφαση την οποία υπογράφουν ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, και ο υπουργός Οικονομικών.
Συγκεκριμένα στον κ. Μαυραγάνη ανατίθεται η άσκηση της Διεύθυνσης Φορολογικής Πολιτικής, της Ειδικής Γραμματείας του ΣΔΟΕ και των υπαγόμενων σε αυτήν υπηρεσιών, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, της Ανώτατης Επιτροπής Τελωνειακών Αμφισβητήσεων, του Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου, της εποπτείας του Ειδικού Ταμείου Ελέγχου Παραγωγής και Ποιότητας Αλκοόλης-Αλκοολούχων Ποτών και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με την επιφύλαξη της ισχύος των αποφάσεων της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στη ΓΓΔΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η τρόικα έχει ζητήσει την πλήρη ανεξαρτητοποίηση της ΓΓΔΕ, κάτι που όπως φαίνεται και από τη συγκεκριμένη απόφαση η κυβέρνηση μάλλον δεν προτίθεται να δεχτεί στην παρούσα φάση.
Η απόφαση Σαμαρά είναι βέβαιο ότι «ψηλώνει» τον υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Μαυραγάνη, ενώ δεν λείπουν ορισμένοι που ερμηνεύουν την απόφαση στο ευρύτερο πλαίσιο της γκάφας με τη ρύθμιση των 100 δόσεων. Με βάση την απόφαση, στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων του περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα:
α) οι κοινοβουλευτικές αρμοδιότητες, με εξαίρεση τη νομοθετική πρωτοβουλία,
β) η πρόταση για την έκδοση διαταγμάτων,
γ) η έκδοση πράξεων ατομικού και κανονιστικού χαρακτήρα,
δ) η πρόταση για την έκδοση διαταγμάτων και η έκδοση πράξεων από κοινού με άλλους υπουργούς, αναπληρωτές υπουργούς και υφυπουργούς,
ε) η αποδοχή των γνωμοδοτήσεων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως και η αποδοχή και έγκριση πρακτικών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
στ) τα ερωτήματα και οι αποφάσεις για την επιλογή, προαγωγή, τοποθέτηση, μετακίνηση, απόσπαση, μετάθεση και μετάταξη των υπαλλήλων των υπηρεσιακών μονάδων που προβλέπονται στο άρθρο 1, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή άλλες ειδικές διατάξεις, με εξαίρεση τους Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων.
ζ) ο ορισμός μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και η σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών των μόνιμων και ευκαιριακών συλλογικών οργάνων (επιτροπών, συμβουλίων και ομάδων εργασίας).
2. Εξαιρούνται και παραμένουν στον υπουργό:
α) η αρμοδιότητα να προσδιορίζει την πολιτική του υπουργείου, στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και των λοιπών συλλογικών κυβερνητικών οργάνων, να συντονίζει την εφαρμογή της πολιτικής αυτής και να εποπτεύει την εφαρμογή της από τις υπηρεσίες του υπουργείου,
β) η εκπροσώπηση του ελληνικού δημοσίου,
γ) η εκπροσώπηση του υπουργείου στους Διεθνείς Οργανισμούς,
δ) η υπογραφή αποφάσεων εξουσιοδότησης υπαλλήλων για τον χειρισμό διαβαθμισμένου υλικού, άρσης εξουσιοδότησης, συγκρότησης ομάδων πολιτικής άμυνας των κτιρίων του υπουργείου και όλων των άλλων υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτό, καθώς και συγκρότησης επιτροπών καταστροφής διασφαλισμένου υλικού,
ε) η οργάνωση υπηρεσιών,
στ) οι αποσπάσεις και μετατάξεις στο Υπουργείο Οικονομικών υπαλλήλων άλλων φορέων, καθώς και οι πράξεις πρόσληψης ή διορισμού προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών και των νομικών προσώπων που εποπτεύονται από αυτό και ανάθεσης μίσθωσης έργου σε φυσικά πρόσωπα, με εξαίρεση τη στελέχωση του Γραφείου του υφυπουργού,
ζ) οι πράξεις εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων που αφορούν την πληρωμή συμπληρωματικών συντάξεων σε συνταξιούχους και βοηθηματούχους, γενικά, του Δημοσίου,
η) η έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για τον συντονισμό της δραστηριότητας των Υπηρεσιακών και Πειθαρχικών Συμβουλίων.
3. Η κατά την περίπτωση ζ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 αρμοδιότητα ασκείται, αφού προηγουμένως ενημερωθεί ο υπουργός. Η αρμοδιότητα της σύστασης, συγκρότησης και ορισμού μελών των μόνιμων και ευκαιριακών συλλογικών οργάνων (επιτροπών, συμβουλίων και ομάδων εργασίας) ασκείται παράλληλα και από τον υπουργό.
πηγή : parapolitika.gr