ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκέρτσος: «Σε δέκα μήνες από τώρα το Μετρό θα φτάσει στην Καλαμαριά»

Στα έργα που είναι σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη αναφέρεται το άρθρο του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου, στην εφημερίδα «Μακεδονία».

Ξεκινώντας από το Μετρό, «πάνε δύο μήνες που κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης χαίρονται το πολυπόθητο Μετρό. Ένα ζωτικής σημασίας υπερσύγχρονο, ασφαλές και λαϊκό μέσο μεταφοράς, από καιρό οφειλόμενο στην βορειοελλαδίτικη μητρόπολη, που -όπως και οι περισσότερες Περιφέρειες της χώρας- ζούσε επί δεκαετίες στη σκιά του αθηνοκεντρικού μοντέλου ανάπτυξης», σημειώνει και αναγνωρίζει ότι «δικαίως οι συμπατριώτες μου Θεσσαλονικείς γνωρίζοντας τις τεράστιες δυνατότητες του τόπου μας, αισθάνονταν «παιδιά ενός κατώτερου Θεού» και δύσπιστοι ότι αυτό μπορεί να αλλάξει. Και όμως. Το Μετρό είναι απόδειξη -αλλά όχι η μόνη απόδειξη- ότι η Θεσσαλονίκη βαδίζει πλέον στο δρόμο μιας πιο δυναμικής και συνεκτικής ανάπτυξης με στόχο να δημιουργήσουμε ισχυρούς πόλους προσέλκυσης επενδύσεων, συγκράτησης και αύξησης του πληθυσμού σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας».

Ενώ σε ένα γενικό σχόλιο, «κακά τα ψέματα, το μοντέλο της ασύμμετρης και μη βιώσιμης στην πραγματικότητα ανάπτυξης που στηριζόταν στην κατανάλωση αντί για την παραγωγή, οδήγησε στη μεγάλη κρίση χρέους της προηγούμενης δεκαετίας, είχε ως μεγάλη χαμένη τη Β. Ελλάδα. Ήταν ένα οικονομικό υπόδειγμα που δεν στήριξε την εγχώρια παραγωγή του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης ούτε δημιούργησε τις κρίσιμες εκείνες οδικές, ακτοπλοϊκές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές διασυνδέσεις που θα μετέφεραν γρήγορα και με ανταγωνιστικό κόστος τα ελληνικά προϊόντα σε ευρωπαϊκές και άλλες αγορές».

Και ο υπουργός Επικρατείας προσθέτει: «Χωρίς, όμως, παραγωγική αυτάρκεια και αυτονομία, χωρίς κρίσιμες και σύγχρονες υποδομές, χωρίς γέφυρες μεταξύ των πανεπιστημίων και των επιχειρήσεων, χωρίς ένα φιλικό προς την επιχειρηματικότητα περιβάλλον με λογικούς σταθερούς φόρους, ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, ένα ψηφιακό κράτος με λιγότερη γραφειοκρατία, μια δικαιοσύνη που λειτουργεί χωρίς καθυστερήσεις, κάθε Περιφέρεια της χώρας μας είναι καταδικασμένη να χάσει έδαφος στον διεθνή οικονομικό ανταγωνισμό».

Στη συνέχεια του άρθρου του, ο κ. Σκέρτσος παραθέτει σειρά στοιχείων για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία «έχει πετύχει μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης από το εθνικό ΑΕΠ, η ανεργία έχει μειωθεί κατά 10 μονάδες, ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής αυξήθηκε κατά 8%, οι τουριστικές ροές κατά 15% και τα έσοδα από τουρισμό κατά μισό δισ. (+20%). Από το 2019 έως σήμερα εμφανίζεται σταθερό πλεόνασμα στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων συγκριτικά με όσες κλείνουν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Όλα αυτά τα στοιχεία μαρτυρούν ότι το στοίχημα της διπλής σύγκλισης μπορεί να κερδηθεί», υπογραμμίζει και συμπληρώνει: «Το τοπικό Σχέδιο Ανάπτυξης της συγκεκριμένης Περιφερειακής Ενότητας περιλαμβάνει περισσότερα από 400 κρίσιμα έργα με προϋπολογισμό 9,6 δισ. ευρώ και αφορούν όλους τους τομείς: την Καινοτομία και την Επιχειρηματικότητα, τις Υποδομές, την Υγεία και την Πρόνοια, καθώς και ένα πλέγμα αναπλάσεων και παρεμβάσεων με πλήθος μικρότερων έργων».

Ενώ ως προς την υλοποίησή τους, ο υπουργός Επικρατείας επισημαίνει: «Ήδη έχουν ολοκληρωθεί έργα ύψους 2 δισ., είναι σε εξέλιξη έργα 6,5 δισ. και υπό σχεδιασμό παρεμβάσεις 1,1 δισ. Όλα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων, τα προγράμματα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αντώνης Τρίτσης, το Connecting Europe Facility καθώς και μέσω ΣΔΙΤ.

Μετασχηματίζουμε τη Θεσσαλονίκη σε ένα πραγματικό κέντρο logistics επενδύοντας στη δυτική πλευρά της, η οποία σε έναν βαθμό είναι ακόμα υποβαθμισμένη και της οφείλεται καλύτερη τύχη. Προχωρούν επίσης οι εργασίες για το Thess INTEC, έναν πόλο καινοτομίας στην ανατολική Θεσσαλονίκη που θα προσελκύσει πολλές επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας».

Ειδικότερα για τις μετακινήσεις, «σε δέκα μήνες από τώρα το Μετρό θα φτάσει στην Καλαμαριά και θα έχει προχωρήσει η μελέτη για την επέκτασή του στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Το εμβληματικό Flyover κατασκευάζεται με εντατικούς ρυθμούς για να παραδοθεί πριν από τα μέσα του 2027 δίνοντας οριστική λύση στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Περιφερειακού της Θεσσαλονίκης. Το 2019, ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη αριθμούν περίπου 235 οχήματα σε λειτουργία ενώ σήμερα αγγίζει τα 500 με στόχο να ξεπεράσει τα 700 έως το 2027».

Στον τομέα της Υγείας, «κατασκευάζονται ήδη το Παιδιατρικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο στα Βαλκάνια, δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», ολοκληρώθηκε η παραχώρηση του στρατοπέδου ΚΑΡΑΤ’ΑΣΙΟΥ όπου θα ανεγερθεί μέσω ΣΔΙΤ ένα υπερσύγχρονο βιοκλιματικό συγκρότημα κτηρίων – το νέο Θεαγένειο. Είναι σε εξέλιξη οι εργασίες αναβάθμισης 11 Κέντρων Υγείας και για την προσθήκη νέας πτέρυγας στο Νοσοκομείο Γ. Παπαγεωργίου».

Συγχρόνως: «Προχωράει επίσης η ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος αλλά και το μητροπολιτικό πάρκο στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά μαζί με την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης της Θεσσαλονίκης και τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου πρασίνου στο κέντρο της πόλης».

Συμπερασματικά, «το στοίχημα για την περιφερειακή αλλά και εθνική ανάπτυξη είναι ένα: η Ελλάδα να υλοποιήσει για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της τοπικά σχέδια ανάπτυξης που θα υποστηρίζουν το όραμα μιας δυναμικής, παραγωγικής, εξωστρεφούς οικονομίας της γνώσης, με ισόρροπη ανάπτυξη σε όλους τους τομείς, από τον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση έως τις υπηρεσίες, με καλά εισοδήματα τόσο για τους εργαζόμενους αλλά και για όσους επενδύουν στη χώρα μας.

Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία -μαζί με όλες τις Περιφέρειες της χώρας- διαθέτουν πλέον αυτό το σχέδιο. Και τα αποτελέσματα που έχει φέρει τα προηγούμενα 5,5 χρόνια δείχνουν ότι είμαστε αν μη τι άλλο στο σωστό δρόμο για να μειώσουμε τις υπαρκτές ανισότητες και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια πόλη που μπορεί να κάνει φιλόδοξα όνειρα και κυρίως να τα πετυχαίνει», καταλήγει ο υπουργός Επικρατείας.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ