Για την ασφάλεια του μετρό Θεσσαλονίκης μίλησε ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με αρμοδιότητα τις υποδομές. Πιο συγκεκριμένα σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Δημοτική Τηλεόραση της Θεσσαλονίκης TV 100 υποστήριξε ότι «το μετρό είναι εδώ, απολύτως λειτουργικό και απολύτως ασφαλές, αλλά θέλουμε η εντύπωση που θα μείνει στον κόσμο, με την πρώτη ματιά, να είναι η καλύτερη δυνατή και θα είναι η καλύτερη δυνατή».
Ακόμη ο κ. Ταχιάος έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι έχουν δοκιμαστεί όλα τα πιθανά σενάρια για κάθε απρόοπτο που μπορεί να συμβεί. Ακολούθως επιβεβαίωσε το κλείσιμο των πυλών την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου και κάλεσε όσους δικαιούνται έκπτωση ή ατέλεια στις δημόσιες συγκοινωνίες, να προετοιμαστούν εκδίδοντας προσωποποιημένες κάρτες, ήδη από τις πρώτες ημέρες.
«Έχει δύο σήραγγες, αυτό δεν επιτρέπει να υπάρξουν μετωπικές συγκρούσεις»
Όσον αφορά την ασφάλεια του μέσου, ο υφυπουργός, διευκρίνισε ότι το μετρό είναι πολύ διαφορετικό από τον σιδηρόδρομο, καθώς όπως είπε πρόκειται για ένα κλειστό σύστημα. Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά που επισφραγίζουν την ασφάλεια του μετρό, είπε πως πρόκειται «για ένα μετρό το οποίο έχει δύο σήραγγες. Αυτό δεν επιτρέπει να υπάρξουν μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, οι συρμοί επικοινωνούν διαρκώς με το κέντρο ελέγχου. Δίνουν τη θέση τους με ακρίβεια εκατοστού, που αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος συρμός ξέρει που βρίσκεται ένα τρένο μπροστά του, που πρέπει να πεδήσει, με τι ταχύτητα πρέπει να πάει».
Ακολούθως, με αφορμή ερώτηση για την αποκάλυψη του Σταθμού «Βενιζέλου», δεν παρέλειψε να εξάρει την ακεραιότητα και τον επαγγελματισμό των αρχαιολόγων που εργάστηκαν για να δώσουν ένα άριστο αποτέλεσμα, προκειμένου να φιλοξενείται ο αρχαιολογικός χώρος μέσα σε ένα «υπέροχο αρχιτεκτονικά κέλυφος ενός σταθμού».
Αναφορικά με τις επεκτάσεις, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι μετά από εκείνη προς Καλαμαριά, ο Εύοσμος αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα, αναφέροντας ότι «είναι μία περιοχή η οποία αναπτύχθηκε πολύ μετά τη γέννηση της ιδέας του μετρό και του έργου» και συμπλήρωσε ότι «το Μετρό αναπτύσσεται αρθρωτά με τους πόρους που υπάρχουν».
«Εάν όντως η πόλη θέλει να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και τις συνθήκες κίνησης, πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις. Πρέπει να γίνει απωθητική για το αυτοκίνητο στο κέντρο και να οδηγεί προς τους σταθμούς μετεπιβίβασης. Όλα αυτά είναι αποφάσεις που θα παρθούν στην πόλη. Το πως θα εφαρμοστεί ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι θέμα της Θεσσαλονίκης. Η ίδια η πόλη πρέπει να υποδεχθεί το Μετρό και να κάνει πολύ σημαντικές αλλαγές στη ζωή της για να μπορέσει να πάρει ανάσες» κατέληξε.