Στην προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δις. ευρώ προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για δύο έργα φραγμάτων, δύο οδικά έργα καθώς και την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά, πρόκειται για τα παρακάτω έργα:
«Λειτουργία/Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης
Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.
Προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκατ. ευρώ και η διάρκεια του ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.
Σημειώνεται ότι, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με τον κίνδυνο διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών να μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς ευθύνη και πρόσθετο κόστος σε βάρος του Δημοσίου.
«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»
Το έργο με προϋπολογισμό 358.8 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.
Αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.
Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).
«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»
Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκατ. ευρώ, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
«Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»
Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 185,5 εκατ. ευρώ, αποτελεί μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
του φράγματος στον ποταμό Ενιπέα σε θέση περίπου 5χλμ ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς, θέση Παλιοδερλί. Το φράγμα θα είναι λιθόρριπτο με αργιλικό πυρήνα, ύψους 77μ, μήκους στέψης 850μ, ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και επιφάνεια λίμνης 5.000 στρεμμάτων περίπου
έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση γεωργικής γης συνολικής έκτασης 107.500 στρ..
έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων.
Το έργο θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα και μια σειρά άλλων οικισμών της περιοχής, πληθυσμού περίπου 10.000 κατοίκων.
«Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης
Πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, όπως η υψηλή ζώνη Πλατανιά και περιοχές της Δυτικής Κισάμου Χανίων, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
του Φράγματος Ντεριανού (θέση Παπαδιανών) επί του παραπόταμου Ντεριανού του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων,
του Φράγματος Σεμπρωνιώτη επί του ομώνυμου παραπόταμου του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων,
της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, για τη μεταφορά νερών από τον ταμιευτήρα του Φρ. Σεμπρωνιώτη προς τον ταμιευτήρα του Φρ. Ντεριανού,
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 215,4 εκατ. ευρώ.
«Με την προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, προάγουμε την καινοτομία, δουλεύουμε για την ανάπτυξη και υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον. Οι συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, δεν αποτελούν για εμάς μόνο ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά και μία συνειδητή πολιτική επιλογή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση των έργων» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Απόδειξη όλων αυτών, όπως σημείωσε, είναι ότι «προωθούμε 20 έργα ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 4 δισ. ευρώ. Χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, προχωράμε στην υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες ενώ ταυτόχρονα συμβάλουν στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τις έκτακτες περιστάσεις που βιώνουμε, συνεχίζουμε απερίσπαστοι το έργο μας».
«Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο ως προς την επιλογή μας να προχωρήσουμε με διαγωνισμούς ΣΔΙΤ χρήσιμα έργα, που θα είναι για πολλά χρόνια καλοσυντηρημένα και λειτουργικά. Κινηθήκαμε με ταχύτητα και μέσα σε περίπου 2 μήνες από την έγκριση των διαγωνισμών από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, προχωράμε στην προκήρυξή τους» ανέφερε από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης. «Τα πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ πρόκειται να αναζωογονήσουν τις τοπικές οικονομίες, να ενισχύσουν την ανάπτυξη και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια. Στο υπουργείο υποδομών και Μεταφορών υλοποιούμε έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ αξιοποιώντας με διαφάνεια και χωρίς αγκυλώσεις ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο» πρόσθεσε.