Ήταν 8 Μαρτίου του 2014. Το Boeing 777 της Μalaysia Airlines πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο με 239 επιβαίνοντες, σε καθορισμένο υψόμετρο 35.000 ποδιών. Ξαφνικά εξαφανίστηκε και η εξαφάνισή του αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της αεροπλοΐας.
Η μοιραία πτήση
Συγκυβερνήτης ήταν ο Fariq Hamid, 27 ετών. Αυτή ήταν μια πτήση εκπαίδευσης γι ‘αυτόν, αποδείχτηκε η τελευταία. Ο εκπαιδευτής του ήταν ο κυβερνήτης, Zaharie Ahmad Shah, ο οποίος στα 53 του ήταν ένας από τους πλέον έμπειρους πιλότους της Malaysia Airlines. Ήταν παντρεμένος και είχε τρία ενήλικα παιδιά. Στο σπίτι του είχε εγκαταστήσει ένα περίτεχνο προσομοιωτή πτήσης της Microsoft.
Στο αεροπλάνο υπήρχαν 10 αεροσυνοδοί, όλοι τους Μαλαισιανοί. Είχαν 227 επιβάτες για να φροντίσουν, συμπεριλαμβανομένων πέντε παιδιών. Οι περισσότεροι επιβάτες ήταν Κινέζοι. Από τους υπόλοιπους, 38 ήταν Μαλαισιανά και κατά φθίνουσα σειρά οι υπόλοιποι ήταν από την Ινδονησία, την Αυστραλία, την Ινδία, τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ιράν, την Ουκρανία, τον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, τη Ρωσία και την Ταϊβάν.
Οι μεταδόσεις του Zaharie στο ραντάρ ήταν λίγο ασυνήθιστες. Στις 1:01 π.μ. ανέφερε ότι βρισκόταν στα 35.000 πόδια – μια περιττή αναφορά στον εναέριο χώρο που έχει ελεγχθεί με ραντάρ, όπου ο κανόνας είναι να αναφέρεται όταν αφήνεται ένα υψόμετρο, όχι όταν βρίσκεται σε αυτό. Λίγα λεπτά αργότερα μετά την είσοδο της πτήσης MH370 στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ, το αεροπλάνο εξαφανίστηκε. Η ώρα ήταν 1:21 π.μ., 39 λεπτά μετά την απογείωση.
Ο Mike Exner, μέλος της Ανεξάρτητης Ομάδας ερευνητών που μελετούν την εξαφάνιση της MH370, μελέτησε λεπτομερώς όλα τα στοιχεία των ραντάρ που κατέγραψαν τις κινήσεις του αεροσκάφους. Κι όπως είπε, το Boeing 777 ανέβηκε στα 40.000 πόδια και στη συνέχεια έκανε μια απότομη στροφή για να επιταχύνει τις επιπτώσεις της αποσυμπίεσης και να χάσουν οι επιβάτες τις αισθήσεις τους. Οι μάσκες οξυγόνου, που έχουν σχεδιαστεί να λειτουργούν στα 13.000 πόδια παρέχοντας οξυγόνο για μόλις ένα τέταρτο της ώρας αποδείχθηκαν άχρηστες, ενώ ο κυβερνήτης Σαχ είχε δική του μάσκα με χωριστή τροφοδοσία οξυγόνου που του επέτρεπε να πετά επί ώρες.
Στα πέντε χρόνια που πέρασαν από την εξαφάνιση της MH370 έχουν διατυπωθεί διάφορες θεωρίες συνωμοσίας επιχειρώντας να δώσουν απαντήσεις, όπως π.χ. ότι ενεπλάκησαν πράκτορες του Βλαντίμιρ Πούτιν , ότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε σε μυστική τοποθεσία και απογειώθηκε ξανά ή ότι εκδηλώθηκε αεροπειρατεία από Αφγανούς. Μια από τις θεωρίες θέλει τον βετεράνο, 53χρονο πιλότο Zaharie Ahmad Shah, να έπασχε από κατάθλιψη.
Ο πιλότος
Τώρα ένας φίλος του από την παιδική του ηλικία, κυβερνήτης κι ο ίδιος ενός Boeing 777, λέει ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως ο Zaharie Ahmad Shah κλείδωσε έξω απ’ το κόκπιτ τον συγκυβερνήτη προκειμένου να αυτοκτονήσει, παρασέρνοντας στο θάνατο όλους τους επιβαίνοντες στην MH370. «Δεν βγάζει, βέβαια, κανένα νόημα. Δύσκολα συνάδει με τον άνθρωπο που εγώ γνώριζα, αλλά είναι το αναγκαίο συμπέρασμα», είπε στο The Atlantic.
Πατέρας τριών παιδιών με πάθος για το ψάρεμα και τη μαγειρική ο Zaharie ζούσε με τη γυναίκα του σε μια πολυτελή περιοχή στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας, όπου είχε εγκαταστήσει δικό του προσομοιωτή πτήσεων. Έρευνα που έκανε το FBI στον προσομοιωτή αυτό έδειξε ότι ο Zaharie τον χρησιμοποίησε για να για να προετοιμαστεί για μια πτήση που ακολουθούσε χονδρικά την πορεία της MH370, καταλήγοντας χωρίς καύσιμα στον Ινδικό Ωκεανό.
«Ο γάμος του Zaharie περνούσε πολλά προβλήματα. Στο παρελθόν είχε ρίξει στο κρεβάτι ορισμένες από τις αεροσυνοδούς. Και θα μου πείτε: Και τι έγινε; Όλοι το κάνουμε. Πετάς στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη μ’ αυτά τα όμορφα κορίτσια. Αλλά η γυναίκα του το ήξερε», λέει ο φίλος του που δεν θέλησε να αποκαλύψει το όνομά του.
Ο Zaharie φέρεται, ακόμη, να είχε εμμονή με νεαρά μοντέλα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μάλιστα έχει έλθει σε επαφή με δίδυμες καλλονές, προτρέποντάς τες να συναντηθούν με σχόλια που είχε αφήσει στο λογαριασμό μιας εξ’ αυτών στο Facebook.
Αν όντως ο Σαχ έριξε σκόπιμα την MH370, όπως υποστηρίζει ο φίλος του, τότε ίσως αντέγραψε τις ενέργειες του Αντρέας Λούμπιτς, του πιλότου της πτήσης 9524 της Germanwings, που οδήγησε το αεροσκάφος πάνω σε βουνό στις γαλλικές Άλπεις τον Μάρτιο του 2015, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 144 επιβάτες και το εξαμελές πλήρωμα. Όπως έδειξε η έρευνα, ο Λούμπιτς έπασχε από κατάθλιψη και αυτοκτονικές τάσεις, γεγονός που είχε αποκρύψει από την θυγατρική της Lufthansa.
Πληροφορίες: tvxs.gr/Daily Mail