Ηταν βράδυ της 8ης Ιανουαρίου 2012, όταν ο συναγερμός στην Εθνική Πινακοθήκη χτύπησε δύο φορές, με τους ιθύνοντες του κτιρίου να θεωρούν πως επρόκειτο για «λάθος». Αργότερα όμως τα ξημερώματα εκτυλίχθηκε η «ληστεία του αιώνα» όπως έγινε γνωστή, με δύο πίνακες τεράστιας αξίας να κάνουν φτερά και τον φύλακα να αντιλαμβάνεται έναν άνδρα που το έβαζε στα πόδια, αφήνοντας πίσω του ένα… χαρτοκόπτη.
Μάλιστα, ο φύλακας αργότερα στην κατάθεσή του είχε κάνει λόγο για έναν άνδρα ψηλό και αδύνατο, ο οποίος φορούσε σκούρα ρούχα αλλά δεν είχε καλύψει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του! Ο δράστης είχε αφαιρέσει από την Εθνική Πινακοθήκη δύο πίνακες (σ.σ. το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και τον «Μύλο» του Πιέτ Μοντριάν), ενώ είχε επιχειρήσει να κλέψει ακόμη έναν πίνακα, το «Τοπίο» του Μοντριάν και πάλι, αλλά έγινε αντιληπτός από τον φύλακα και παράτησε την προσπάθεια του στη μέση.
Τότε, πάντως, είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση η απουσία μέτρων ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου φιλοξενούσε θησαυρούς της τέχνης. Στη δικογραφία, που η ΕΛ.ΑΣ. παρέδωσε στην εισαγγελία στις 23 Οκτωβρίου 2012, αναφέρονταν ότι δεν υπήρξε παραβίαση της μπαλκονόπορτας από όπου μπήκε ο δράστης, ενώ στο σημείο εκείνο βρέθηκαν πέντε πελματικά εντυπώματα που δεν διασταυρώθηκαν και θεωρήθηκαν πενιχρό στοιχείο. Ακόμη, από το σημείο της επιδρομής ελήφθησαν 12 δείγματα DNA, ενώ δεν προέκυψε κάποιο αξιοποιήσιμο στοιχείο από την σάρωση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.
Διαβάστε επίσης:
Βρέθηκε ο Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης που είχε κλαπεί το 2012