Η φωτογραφία ντοκουμέντο που είδε το φως της δημοσιότητας προέρχεται από τη δεξιά πρυμναία πλευρά της τουρκικής φρεγάτας τύπου ΜΕΚΟ, ο κυβερνήτης της οποίας προσπάθησε να προσπεράσει και να τη φέρει σε θέση εμποδίου προς την ελληνική φρεγάτα τύπου «S».
Ο Τούρκος κυβερνήτης προχώρησε, πρακτικά, σε μια κίνηση η οποία είναι συχνή στο Αιγαίο ανάμεσα σε τουρκικές ακταιωρούς και κανονιοφόρους του Π.Ν., ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση ο όγκος της φρεγάτας δεν βοηθούσε.
Ο ελιγμός του ήταν ανεπαρκής και λανθασμένα υπολογισμένος, με αποτέλεσμα η πλώρη της φρεγάτας «Λήμνος» να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στο «Κεμάλ Ρέις». Ο κυβερνήτης της «Λήμνος» βλέποντας το «Κεμάλ Ρέις» να προσεγγίζει με ταχύτητα από τα αριστερά, έδωσε εντολή για συνέχιση της ευθείας πορείας, με αποτέλεσμα η πλώρη της φρεγάτας του Π.Ν. να καρφωθεί στο δεξί πρυμναίο τμήμα του τουρκικού πολεμικού.
Μετά τον επικίνδυνο ελιγμό της τουρκικής φρεγάτας που οδήγησε στη σύγκρουση με τη «Λήμνος», ο κυβερνήτης του ελληνικού πολεμικού αντιπλοιάρχος Ιωάννης Σαλιάρης ενημέρωσε ιεραρχικά τον διοικητή φρεγατών του στόλου για το περιστατικό που μόλις σημειώθηκε. Η επακούμβηση δεν προκάλεσε ζημιές στο Λήμνος, αντιθέτως το Κεμάλ Ρέις υπέστη τρύπα στο πρυμναίο τμήμα. H τουρκική φρεγάτα ήταν στα αριστερά της ελληνικής άρα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοϊας, θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στη φρεγάτα «Λήμνος».
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Καθημερινής» τα ξημερώματα της Τετάρτης, 12 Αυγούστου, η πρύμνη της ελληνικής φρεγάτας έφθασε μόλις λίγα μέτρα από το αντλιοστάσιο του «Κεμάλ Ρέις», δηλαδή λίγο προτού προκαλέσει στο τουρκικό πολεμικό βλάβες οι οποίες θα το οδηγούσαν σε πολύμηνη καθήλωση. Στην επικοινωνία που είχαν λίγες ημέρες μετά το περιστατικό και διέρρευσε χθες, δίχως να διαψευστεί από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, ο κ. Παναγιωτόπουλος συνεχάρη δι’ ασυρμάτου τον κυβερνήτη της φρεγάτας «Λήμνος», λέγοντας «είσαι μάγκας, κύριε κυβερνήτα, συγχαρητήρια». Ο αξιωματικός απάντησε τονίζοντας πως απλά έπραξε το καθήκον του.