Την απαγόρευση κυκλοφορίας στις αγροτικές περιοχές των τοπικών κοινοτήτων Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου ανακοίνωσε ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης, για να αποφευχθούν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την συντριβή του Antonov στην περιοχή.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει αυτή η απαγόρευση, καθώς ακόμα δεν είναι γνωστός ούτε ο ακριβής αριθμός των μερών του αεροσκάφους που βρίσκονται διάσπαρτα στις αγροτικές εκτάσεις ούτε, όμως, και η επικινδυνότητα του φορτίου που μετέφερε.
Έρευνες από τον λόχο Πυρηνικής-Χημικής Άμυνας
Από την Αθήνα μεταβαίνει στον τόπο της πτώσης προκειμένου να συνδράμει στις έρευνες ειδικός λόχος βιολογικής άμυνας. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής των ερευνών, υποστράτηγος του Πυροσβεστικού Σώματος Μάριος Αποστολίδης, από την επιτόπια έρευνα «διαπιστώθηκε αστάθεια στο πεδίο καθώς υπάρχουν καπνοί και έντονη θερμότητα αλλά και μια άσπρη ουσία άγνωστης προέλευσης, ωστόσο τα όργανα μέτρησης δεν κατέδειξαν κάτι ανησυχητικό.
Ο κ. Αποστολίδης, τόνισε ότι εξακολουθεί να ισχύει προς τους κατοίκους των οικισμών η χθεσινοβραδινή αυστηρή σύσταση να αποφύγουν την ευρύτερη περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος. Υπογράμμισε ακόμη ότι από τις πρώτες εικόνες, φαίνεται ότι πολλά μέρη του αεροσκάφους είναι διάσπαρτα σε διαφορετικά σημεία σε αγροτικές εκτάσεις.
Επέμεινε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει καμία διαδικασία αν πρωτίστως δεν διαπιστωθεί ότι ο χώρος είναι απόλυτα ασφαλής για τους άνδρες που θα επιχειρήσουν εκεί.
Καβάλα: «Νάρκες και όλμους στο Μπαγκλαντές μετέφερε το Antonov» σύμφωνα με τους Σέρβους
Όπως μετέφερε ο ανταποκριτής της ΕΡΤ από το Βελιγράδι, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας της Σερβίας Νεμπόισα Στεφάνοβιτς έκανε λόγο για αεροσκάφος ιδιωτικής εταιρείας ουκρανικών συμφερόντων που μετέφερε αδειοδοτημένα, πυρομαχικά σερβικής παραγωγής με τελικό προορισμό το Μπαγκλαντές
Ο κ. Στεφάνοβιτς ανέφερε πως η εταιρία Meridian, από την Ουκρανία, ήταν απλώς ο ιδιοκτήτης του αεροπλάνου ενώ σχετικά με τον τύπο των πυρομαχικών ανέφερε ότι επρόκειτο για νάρκες φωτιστικών όλμων και εκπαιδευτικές νάρκες.
«Επρόκειτο για το αεροπλάνο Antonov 12 ιδιοκτησίας της ουκρανικής εταιρείας «Meridian». Δυστυχώς, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, και τα 8 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους.
Μετέφερε περίπου 11,5 τόνους προϊόντων της αποκλειστικής μας βιομηχανίας στον τελικό πελάτη στο Μπαγκλαντές. Ως εκ τούτου, ο τελικός πελάτης είναι το Υπουργείο Άμυνας του Μπαγκλαντές. Υπήρχαν εικασίες ότι γινόταν λαθρεμπόριο όπλων από τη Σερβία στην Ουκρανία σε αυτήν την πτήση, αλλά αυτό δεν ισχύει φυσικά. Είχαμε ήδη τέτοιες πληροφορίες, αλλά στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αλήθεια».
Στο μεταξύ, βίντεο από το σημείο της συντριβής του Antonov στην Καβάλα δείχνει το μέγεθος της καταστροφής που υπέστη το αεροσκάφος. Σε εικόνες από drone του ENA Channel διαπιστώνεται πως το αεροσκάφος «εξαφανίστηκε».
Στην περιοχή έχει μεταβεί η επιτροπή Ατομικής Ενέργειας καθώς και εμπειρογνώμονες της Πολιτικής Αεροπορίας για να ελέγξουν την τοξικότητα στην περιοχή μετά την πτώση του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον υποστράτηγο του Πυροσβεστικού Σώματος Μάριο Αποστολίδη, επικεφαλής της επιχειρησιακής ομάδας, «άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας με ειδικό εξοπλισμό και όργανα μέτρησης προσέγγισαν το σημείο της πρόσκρουσης του αεροσκάφους και είδαν από κοντά την άτρακτο και άλλα μέρη του διασκορπισμένα μέσα στα χωράφια».
Ο κ. Αποστολίδης υπογράμμισε ότι από την επιτόπια έρευνα «διαπιστώθηκε αστάθεια στο πεδίο καθώς υπάρχουν καπνοί και έντονη θερμότητα αλλά και μια άσπρη ουσία άγνωστης προέλευσης, ωστόσο τα όργανα μέτρησης δεν κατέδειξαν κάτι ανησυχητικό. Το επόμενο στάδιο είναι να σηκωθεί drone ώστε να εξεταστεί όλο το εύρος της περιοχής όπου κατέπεσε το αεροσκάφος. Εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχει σταθερότητα στο πεδίο και δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των ανδρών που συνδράμουν στην επιχείρηση, θα ξεκινήσει η όλη διαδικασία».
Πηγές προσκείμενες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αναφέρουν ότι ο πιλότος του Αντόνοφ An-12 το οποίο κατέπεσε χθες βράδυ στην περιοχή της Καβάλας ενημέρωσε πως το αεροσκάφος είχε υποστεί βλάβη κινητήρα και ζήτησε άδεια έκτακτης προσγείωσης. Του δόθηκε εντολή να πάει στο αεροδρόμιο της Καβάλας αλλά στην τελευταία συνομιλία που είχε ο πιλότος με το κέντρο ελέγχου τόνισε ότι δεν προλαβαίνει και θα προσπαθήσει να κάνει αναγκαστική προσγείωση χωρίς να είναι ενεργό το σύστημα προσγείωσης (σ.σ. δηλαδή θα προσπαθούσε να προσγειώσει το αεροπλάνο με την κοιλιά του).