slider, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου που εξήγγειλε ο Μητσοτάκης

«Αυτή την τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα. Αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Ο εθνικός στόχος σύμφωνα με τον πρωθυπουργό είναι 1 στα 3 οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα. Συνεχίζοντας ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τονίζοντας ότι περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατ. Ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και με τις σχετικές φοροαπαλλαγές θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ».

«Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται επίσης από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτων. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης.

Η δεύτερη κατεύθυνση του σχεδίου σύμφωνα με τον πρωθυπουργό ρυθμίζει την κρίσιμη,όπως την χαρακτήρισε αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις δομές υποστήριξης των συγκεκριμένων οχημάτων.

Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούριων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνιτοποίησης, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό που συνέχισε αναφερόμενος στο πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη Σύρο το 1973, ένα Enfield 8.000 που όπως είπε «θα μπορούσε ίσως να έχει αλλάξει τον ρου της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο εμφανίστηκε μάλλον πριν από την εποχή του».