Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους.
Σύμφωνα με το MEGA, από την κατάθεση του επιθεωρητή Λάρισας, διαπιστώνεται πως το απόγευμα της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου 2023, η γραμμή ανόδου ήταν κλειστή από το Λιτόχωρο μέχρι του Νέους Πόρους λόγω ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας.
Τι είπε ο επιθεωρητής Λάρισας
«Το απόγευμα αναχώρησε αμαξοστοιχία προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και δήλωσε αμηχανία περίπου στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. και μου είπε ότι θα χρειαστούμε κλειδούχο στον σταθμό Λιτόχωρου για να γίνεται η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας – Νέων Πόρων – Λιτοχώρου. Αυτό το ζήτημα διευθετήθηκε λίγο μετά αφού μηχανή εφεδρείας παλινδρόμησε την αμαξοστοιχία στο σταθμό της Λάρισας και αποκαταστάθηκε πάλι η κυκλοφορία διπλής γραμμής ανόδου καθόδου. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ».
Ο λόγος που ο μηχανοδηγός του Intercity νόμιζε ότι ο σταθμάρχης τον έχει στείλει σωστά
Ο 59χρονος Γιώργος Κουτσούμπας, που έχασε τη ζωή του στα Τέμπη, νωρίτερα την ημέρα του δυστυχήματος ήταν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας IC63 που εκτελεί το δρομολόγιο «Θεσσαλονίκη – Αθήνα». Στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, αποβιβάστηκε από την IC63 και “πήρε” την μοιραία αμαξοστοιχία IC62 που εκτελεί το αντίστροφο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα ο μηχανοδηγός του IC62, “πήρε” την IC63 προς Αθήνα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, o μηχανοδηγός Γιώργος Κουτσούμπας, όταν ήταν στην IC63, πριν φτάσει στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, λίγο μετά το Εργοστάσιο της Ζάχαρης, είδε ότι η γραμμή ανόδου είναι κλειστή λόγω ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας. Γυρνώντας με την μοιραία αμαξοστοιχία IC62, ο μηχανοδηγός όταν μπήκε στην κάθοδο, πιθανότατα να πίστεψε ότι η άνοδος είναι ακόμα κλειστή από το Λιτόχωρο μέχρι του Νέους Πόρους και δεν έχει κάνει κάποιο λάθος ο σταθμάρχης.