Την απάντησή του στην κριτική που δέχτηκε για το σποτάκι σχετικά με την αιμοδοσία έδωσε, το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας με εκτενή ανακοίνωση. Με εξώδικο απάντησαν οι νοσηλευτές.
Το σποτ το οποίο χαρακτηρίστηκε από πολλούς σεξιστικό και ανάρμοστο για τον σκοπό που δημιουργήθηκε, έγινε πάντως viral στο διαδίκτυο. Η πρόεδρος του Κέντρου Χάρις Ματσούκα εξηγεί στην απάντησή της στους επικριτές πως “Επιλέξαμε ένα διαφορετικό, πιο φρέσκο τρόπο, αυτόν της σάτιρας για να παρουσιάσουμε το θέμα της προσέλκυσης εθελοντών», ενώ ξεκαθαρίζει πως το διαφημιστικό δημιουργήθηκε δωρεάν από την εταιρεία που το ανέλαβε.
«Ένα και καθαρό είναι το μήνυμα: ότι ο καθημερινός άνθρωπος, ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας είναι σημαντικός και γίνεται πραγματικός ήρωας δίνοντας αίμα και σώζοντας μία έως τρεις ζωές. Είναι επίσης καθαρό ότι το σποτάκι σατιρίζει και αποδομεί το κυρίαρχο πρότυπο που προβάλλεται χύδην, αυτό του ατσαλάκωτου γιάπη, του μοντέλου, του μυώδους αρσενικού ήρωα, του γιατρού ως επαγγέλματος που συνάδει με την καταξίωση για την ελληνική οικογένεια» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Τέλος, η πρόεδρος του ΕΚΕΑ, επισημαίνει πως “η σάτιρα του κυρίαρχου προτύπου δεν απαξιώνει ούτε τον γιατρό ούτε τον νοσηλευτή των οποίων το έργο στις δύσκολες συνθήκες της χώρας και του ΕΣΥ είναι ηρωικό και γιγάντιο”.
Οι εξηγήσεις που δόθηκαν από την επικεφαλής του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας, φαίνεται πως δεν κατεύνασαν τις αντιδράσεις της Ένωσης Νοσηλευτών, η οποία με εξώδικο προς το κέντρο ζητά να αποσυρθεί άμεσα το σχετικό σποτ.
Στο εξώδικο αναφέρει χαρακτηριστικά:
“Στο διαφημιστικό αυτό σποτ, από το λεπτό 00:36 ως το 01:16 εμφανίζεται ιατρός που πραγματοποιεί καρδιοπνευμονική ανάταξη- απινίδωση με την «αρωγή» δύο Νοσηλευτριών, με όλως προκλητική εμφάνιση, που έχουν μάλιστα προσκολληθεί στον ιατρό, τον θωπεύουν, τον απαλλάσσουν από το (περιττό) «βάρος» του στηθοσκοπίου και γενικώς τον κοιτούν με λάγνο ύφος, όλο υποσχέσεις για την «ανταμοιβή» που του αξίζει, λόγω του ότι έσωσε μια ανθρώπινη ζωή, ενώ εκείνος ήδη λύνει τη γραβάτα του.
Η εμφάνιση των Νοσηλευτριών είναι όμοια με την εμφάνιση πρωταγωνιστριών ερωτικού περιεχομένου- ανοικτά τα πάνω κουμπιά της νοσηλευτικής ρόμπας, εσώρουχα σε κοινή θέα, κόκκινες γόβες, μαλλιά και μακιγιάζ έντονο κλπ- ενώ η αφήγηση με παρόμοιο ύφος και η αναφορά της φράσης «μπορεί να μην έγινες γιατρός, όπως σου έλεγε η μαμά» , σε συνδυασμό με το γεμάτο φθόνο βλέμμα του πρωταγωνιστή ολοκληρώνουν την εικόνα της φτήνιας και της χαμηλής αισθητικής.
Όλα αυτά μάλιστα, με «εντολέα»- πελάτη της διαφημιστικής εταιρίας που δημιούργησε το σποτ όχι κάποιο ιδιώτη με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων, αλλά ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ υπαγόμενο στην εποπτεία του Υπουργείου Υγείας, το οποίο ασκεί μεταξύ άλλων και δημόσια εξουσία, με σκοπό την προώθηση της εθελοντικής αιμοδοσίας!”.